اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب

 

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور)                از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, :: 12:17 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

فواید و مضرات خیال پردازی جنسی

همه انسان ها در وجودشان کم و بیش، به خیال پردازی جنسی فکر می کنند که در واقع همان بروز احساسات و شهوت طبیعی نهفته در وجود هر انسان است. درجه ی آن بستگی به سن، جنیس، قدرت تخیّل و سابقه ی رابطه ی جنسی هر فرد دارد. هر کسی به نوعی در تخیّلات، در حین نزدیکی به این توّهمات و رویاها می پردازد. بعضی در 3کس یک رویه ثابت را پیش گرفته و تا آخر همان طور می مانند، و در مقابل برخی، دائماً به چگونگی و زیباتر بودن این رابطه فکر می کنند و در خیالات خود به دنبال لذّتی جدید و تنوع بیش تر در نزدیکی می پردازند. حرکات متنوع و شهوت در یک نزدیکی، نه تنها هیجان 3کس را بالا می برد، بلکه باعث برقراری صمیمیت بیش تری در زندگی زناشویی نیز می شود.


فواید خیال پردازی جنسی:

کاهش استرس، نگرانی و اضطراب

افزایش هیجانات طی 3کس

تنوع در روش و چگونگی نزدیکی در زندگی زناشویی


3کس خیالی چیست؟



ادامه مطلب ...

 بلوغ زودرس جنسى در دختران

 

بلوغ زودرس جنسى يك خصيصه فاميلى است ،اما بعضى مواقع نيز در اثر يك بيمارى شديد عضوى, مثل مننژيت ا يجاد مى شود.


در اكثر اوقات بلوغ زودرس جنسى يك خصيصه فاميلى است كه به طور طبيعى اتفاق مى افتد اما بعضى مواقع نيز در اثر يك بيمارى شديد عضوى, مثل ضايعات و تومورهاى هيپوتالاموس, مننژيت و انسفاليت ايجاد مى شود. اما در درجه اول بايد بلوغ جنسى واقعى را از بلوغ جنسى كاذب تشخيص داد.
نكته مهم اين است كه در جريان بلوغ واقعى دوره قاعدگى به طور طبيعى انجام مى شود. وجود پوليپ روده و هيپرپيگمانتاسيون مخاطى و لكه هاى شير قهوه اى روى پوست ـ كم كارى تيروئيد يا هيپوتروئيديسيم ممكن است عواملى براى تشخيص بلوغ زودرس جنسى باشند و يا در تشخيص به ما كمك نمايند.
به هر حال تشخيص بموقع و درمان سريع بيمارى براى بيمار منافع زيادى دارد. زيرا بسيارى از كودكان مبتلا به بلوغ زودرس عاقبت به علت بسته شدن سريع اپى فيز استخوانها دچار كوتاهى قد و قامت و حتى كوتولگى مى شوند.


ادامه مطلب ...

 بلوغ زودرس جنسى در پسران

بلوغ زودرس جنسی بدلیل اختلالاتی صورت می گیرد که در محور هیپوتالاموس - هیپوفیز و غدد جنسی یا فوق کلیوی بوجود می آید.


عواملى باعث بلوغ مى شوند كه كاملا و به درستى براى ما شناخته نشده اند. يك محور مهم در بدن وجود دارد كه ممكن است دربرگيرنده عوامل مربوط به بلوغ جنسى باشد كه به نام محور هيپوتالاموس ـ هيپوفيز و غدد جنسى يا غدد فوق كليوى, مورد توجه بسيار است. هيپوفيز هورمونهاى گنادوتروپين را ترشح مى كند و هيپوتالاموس هورمونهاى محرك هيپوفيز را مى سازد و آزاد مى كند و اين مسير هورمونى به غدد هدف يعنى غدد جنسى يا فوق كليوى ختم مى شود. قبل از شروع بلوغ ترشحات هورمونى گنادوتروپين از هيپوفيز كم است ولى احتمالا تحت تإثير غدد جنسى مردانه كنترل مى شود. براى اينكه در نمونه هاى تجربى و آزمايشگاهى ديده شده كه اگر فرد مذكرى قبل از بلوغ اخته شود در واقع كنترل غدد جنسى بر هورمون گنادوتروپين كاهش يافته و سطح گنادوتروپين ها افزايش مى يابد. با شروع دوره بلوغ سطح هورمونهاى جنسى بخصوص در خواب اوج مى گيرد و بعد از اينكه دوره بلوغ شروع شد سطح هورمونهاى جنسى وFSH/LH در طول روز و بيدارى نيز افزايش مى يابد. آندروژنها نيز توسط غدد ياد شده ساخته مى شود.



ادامه مطلب ...

 چگونگی آموزش مسائل جنسی به فرزندان

همانطور که به بچه ها یاد می دهیم چگونه دستهایشان را قبل از غذا بشویند آموزش مسائل جنسی هم به همین سادگی می باشد .


آموزش مسایل جنسی مثل آموزش مسایل پزشکی دیگر است، همانطور که به بچه ها یاد می دهیم دستهایشان را قبل از غذا بشویند و یا واکسن به آنها میزنیم ، آموزش مسائل جنسی هم به همین سادگی می باشد و کار سختی نیست. منتهی مسئله این است که ما بر حسب فرهنگ حاکم بر جامعه بعضی از مواقع این واقعیت را که دانستن بعضی از اطلاعات مفید است انکار می کنیم.

مثلا یکی از اولین سوالاتی که دخترها در سنین پایین می پرسند در مورد چگونگی زایمان است. مادران می توانند به یک زبان بسیار ساده این موضوع را برای آنها توضیح دهند.



ادامه مطلب ...

رفتارهای جنسی ناسالم و پرخطر كدامند؟

رفتارهای جنسی ناسالم و پرخطر كدامند؟
یکی از معضلات کنونی جامعه عدم اطلاع کافی نوجوانان و جوانان ما از رفتارهای پر خطر جنسی است و متاسفانه این عدم آگاهی سبب...
 

یکی از معضلات کنونی جامعه عدم اطلاع کافی نوجوانان و جوانان ما از رفتارهای پر خطر جنسی است و متاسفانه این عدم آگاهی سبب می‌شود تا این امیدان آینده نسلی بیمار و ناسالم از لحاظ روحی و جسمی باشند و متعاقب آن مشکلات اقتصادی و اجتماعی جبران ناپذیری به پیکر خانواده و جامعه وارد آید. لذا پیشگیری از این معضلات با آموزش صحیح و اطلاع رسانی به موقع، می‌تواند به عنوان عاملی نجات بخش، سبب کاهش چشمگیر این مشکلات گردد.

مهمترین موضوع در آموزش رفتارهای پرخطر، آموزش رفتارهای جنسی سالم می‌باشد.
ابتدا باید ببینیم رفتار جنسی ناسالم و پرخطر چیست؟
 


ادامه مطلب ...

خود ارضايي از ديد مذاهب و اديان:

يهوديت: خود ارضايي در يهوديت به طور كامل منع نمي‌شود و عملي توأم با سلامتي و نشاط‌آوري تلقي مي‌گردد؛ اما در برخي شاخه‌هاي آن خود ارضايي جنس مذكر ممنوع است.

اسلام: در اسلام استمنا حرام است و اكثر فقها آن را گناه كبيره به شمار مي‌آورند. همچنين اگر مسلمان روزه‌دار استمنا كند، روزه‌اش باطل و كفاره‌ي جمع بر او واجب مي‌شود. پس از استمنا غسل بر مسلمان واجب مي‌شود (غسل جنابت) و در صورت عدم انجام غسل، عبادت او پذيرفته نمي‌شود. برخي فقها مانند آيت‌الله لنكراني، خود ارضايي را در صورتي كه براي آزمايش پيش از ازدواج نياز به اسپرم وجود داشته باشد و از راه ديگري نتوان اسپرم‌گيري كرد، بلامانع مي‌دانند.



ادامه مطلب ...

 

عوارض خود ارضايي يا استمنا

خود ارضايي يا استمنا -  آيا ترك عادت موجب مرض است؟

تربيت صحيح فرزندان، وظيفه و مسئوليتي است كه بر عهده‌ي والدين قرار دارد. توجه و درك مناسب از احتياجات روحي و جسمي فرزندان مي‌تواند پدر و مادر را در تربيت آنان ياري كند.

يكي از احتياجات مهم هر فرد، احتياج براي جفت‌گيري يا همان ميل جنسي است. بديهي است كه غريزه و نيروي جنسي در انسان اهميت ويژه‌اي دارد و با شناخت درست و سپس قرار دادن آن در مسيري كه بايد به طور طبيعي طي كند، در رسيدن انسان به زندگي ايده‌آل كمك شاياني مي‌كند.

 



ادامه مطلب ...

 
 
 
 
چرا جوانان تمایلی به ازدواج ندارند
 

 

 

عدم ازدواج جوانان

 

دوستی‌های دختران و پسران و از طرفی افزایش آمار طلاق و سن ازدواج باعث شد تا ریشه این معضلات که بی اعتمادی را در سطح جامعه رواج داده است برای ما سوال برانگیز باشد.به همین دلیل به سراغ کلینیک سلامت خانواده رفته و دلایل افزایش پدیده طلاق و عدم اعتماد دوطرف برای امر ازدواج را جویا شدیم. کاظم فروتن، رئیس کلینیک سلامت خانواده در مصاحبه‌ای با سینا نیوز به دلایل عدم ازدواج جوانان و افزایش طلاق در جامعه پرداخت.

 

 

به نظر شما دلیل ازدواج نکردن جوانان و افزایش طلاق چیست؟

 

هم اکنون فکرجوانان در مورد ازدواج به شرایط مالی و تحصیلی ختم می‌شود. اما باید به این نکته توجه کنیم که کدام یک از پدر و مادرهای ما که می‌خواستند ازدواج کنند، در شرایط رفاهی کامل بودند. اکثر این افراد در گذشته با مشکلاتی روبرو بودند ولی قناعت می‌کردند و با کمک بزرگتر‌ها زندگی خود را سروسامان می‌دادند.

 

پس جوانان باید چگونه فکر کنند؟

 

ما باید ببینیم به خاطر دیر ازدواج کردن به دلیل مسائل اقتصادی که البته حسن است، چه چیزی را از دست می‌دهیم و این دو را در کنار هم قرار دهیم و ببینیم کدام یک بهتر است. وقتی فردی دیر ازدواج می‌کند جذابیت دوران جوانی را از دست می‌دهد همچنین اگر غریزه به موقع ارضاء نشود ممکن است زمینه انحراف و یا حتی افسردگی را برای فرد به وجود بیاورد.

 

شما برای بهتر درک کردن جوانان چه توصیه‌ای دارید؟

 

این سئوال مطرح می‌شودکه چرا مهریه بالا، مدارک تحصیلی و زندگی با امکانات بالا در ‌‌نهایت منجر به طلاق می‌شود؟ وقتی آمار طلاق رسمی در کشوررا نگاه می‌کنیم نشان می‌دهد این مسائل حل کننده مشکلات نیست البته درست است که این مسائل در زندگی موثر است ولی حرف اول را در زندگی نمی‌زند.

 

آیا عدم اعتماد جوانان به یکدیگر می‌تواند زمینه ای برای ایجاد این مشکلات باشد؟

 

کاملا درست است، وقتی مشکلات در جامعه زیاد باشد و افراد در خانواده‌ها طلاق را به طور متعدد ببینند ممکن است به فکرشان خطور کند که به چه دلیل باید ازدواج کنم در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است. اگر دیگران مسیر را اشتباه رفته‌اند و دچار مشکل شده‌اند، آیا باید صورت مساله را پاک کنیم؟ در صورتی که اگر ما از زندگی افرادی که دچار مشکل شده‌اند درس بگیریم و برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم با این مشکلات روبرو نخواهیم شد.

 

شما دلیل ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر دختران فراری و یا اعتیاد در جوانان را چه می‌دانید؟

دو نفری که بدون شناخت وتفاهم با هم ازدواج می‌کنند مسلما نمی‌توانند فرزند خوبی نیز تربیت کنند، در واقع ریشه ناهنجاری دختر و یا پسر خیابانی به والدینی که از یکدیگر شناخت کافی نداشتند مربوط می‌شود.

 

شناخت کافی چگونه به دست می‌آید؟

 

در جامعه ما خواستگاری‌ها خیلی سطحی گرفته می‌شود. ما برای خرید تلفن و رشته دانشگاه تحقیق می‌کنیم ولی برای مهم‌ترین چیزی که اصل زندگی و تعیین کننده سرنوشت است بسیار ساده عبور می‌کنیم. در ابتدا هر دو طرف از خوبی‌های یکدیگر صحبت می‌کنند در حالی که فکر نمی‌کنند آیا اخلاق این فرد برای اومناسب است یا خیر، ممکن است فردی کاملا از نظر اخلاقی خوب باشد ولی برای همسری مناسب نباشد.

 

جوانان چگونه نگرانی خود را در خصوص عدم اعتماد رفع کنند؟

 

دختر و پسر‌ها حق دارند نگران شوند اما باید بررسی کنند، افرادی که از هم جدا شده‌اند آیا شناخت خوبی از یکدیگر داشته‌اند که به طلاق منجر شد؟ آیا ازدواج خیابانی، داشکده، ظاهر فریبنده و مهم‌تر از عاشقی منجر به ازدواج آن‌ها شد؟ ما معتقدیم ازدواج‌های عاشقانه زندگی بسیار تهدید کننده‌ای دارند. افرادی که عاشق می‌شوند و بعد ازدواج می‌کنند نمی‌توانند بدی‌ها و ضعف‌های یکدیگر را ببینند به همین دلیل شناخت نقش مهمی در موفقت دارد.

 

با توجه به این افزایش موارد طلاق، چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

 

همانطور که برای پیشگیری از تالاسمی قبل از ازدواج قوانین بسیاری وضع شده است باید برای طلاق وازدواج نیز آموزش اجباری گذاشته شود، متاسفانه در جامعه ما وقتی خانواده از یکدیگر متلاشی می‌شود هیچ برنامه‌ای وجود ندارند. تنها چیزی که زوجین در ازدواج یاد نگرفته‌اند زن و شوهر بودن است همه چیز را به ما یاد داده‌اند خرجی خانه، غذا درست کن، اگر دچار این مشکل شدی راههای گوناگونی را نشان می‌دهند ولی متاسفانه رفتار درست میان زن و، شوهر را یاد نگرفته‌ایم. مثلا اگر آقا عصبانی است خانم نمی‌داند باید چه عکس العملی نشان دهد واگر خانمی به دلیل مشکلات هورمونی نگرانی و افسردگی دارد آقا نمی‌داند که چه رفتاری باید داشته باشد.

منبع:سلامت نیوز 

عوارض خود ارضایی دختران

 

 

عوارض خود ارضایی دختران

عوارض خودارضایی دختران

 

خود ارضایی دختران

یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری- مامایی دانشگاه شاهد با بیان اینکه آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خودارضایی در دختران است تاکید کرد:« ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»



ادامه مطلب ...

10بـاور غلـط درباره رابـطه زنـاشـویـی

10 بـاور غلـط درباره رابـطه زنـاشـویـی
در نظر بسیاری از افراد یك رابطه زناشویی موفق ویژگی‌های خاصی دارد اما این ویژگی‌ها گاهی فقط باورهای نادرستی هستند كه تكیه به آنها می‌تواند باعث نارضایتی و حتی ناتوانی جنسی شود...

 

 شناخت این باورها به شما كمك می‌كند یك رابطه زناشویی موفق داشته باشید...

در یك رابطه زناشویی حتما باید دخول انجام شود. اصطلاح «رابطه جنسی كامل» این تصور را ایجاد می‌كند كه رابطه زناشویی بدون دخول، ناكامل است. این تصور اشتباه است. برخی تصور می‌كنند دخول باعث رسیدن به
اوج لذت جنسی در زن می‌شود اما برای بسیاری از زنان دخول به تنهایی باعث رسیدن به ارگاسم نمی‌شود.

بدون نعوظ، رابطه زناشویی امکانپذیر نیست. بسیاری از افراد فكر می‌كنند در صورتی می‌توان یك رابطه زناشویی را آغاز كرد كه نعوظ صورت گرفته باشد در حالی كه نعوظ فقط بخشی از رابطه زناشویی است.

رابطه زناشویی كوتاه، ناامیدكننده است. برای یك رابطه زناشویی موفق حداكثر یا حداقل زمان تعریف نشده است. برخی افراد فقط زمان بین دخول تا انزال را درنظر می?گیرند و در صورت كوتاه بودن این فاصله می‌گویند مرد دچار انزال زودرس است در حالی كه نوازش و بوسه نیز جزیی از رابطه زناشویی محسوب می‌شود. از سوی دیگر این مدت زمان صرف شده نیست كه اهمیت دارد بلكه میزان رضایت زوجین از رابطه مهم است.

انزال به معنی اتمام رابطه زناشویی است. اگر فكر ‌كنید كه نعوظ و دخول اصلی‌ترین عمل‌ها در یك رابطه زناشویی هستند پس در نظر شما انزال نشانه پایان این رابطه است اما در حقیقت مرد بعد از انزال باید تلاش كند تا با روش‌های دیگر به همسرش كمك كند به اوج لذت جنسی برسد.

برای احساس رضایت از رابطه زناشویی، رسیدن به اوج لذت جنسی ضروری است. درست است كه ارگاسم عامل رضایت و آرامش‌ جنسی در افراد می‌شود اما نرسیدن به آن نشانه لذت نبردن یا ناموفق بودن رابطه نیست.

همسران باید همزمان به اوج لذت جنسی برسند. این باور بسیار غیرمنطقی است. زمان رسیدن به اوج هیجان جنسی معمولا در زنان و مردان یكسان نیست و هر دو نمی‌توانند در یك زمان به ارگاسم برسند گرچه تطابق دادن خود با دیگری در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی اهمیت دارد.

در یك رابطه زناشویی مرد فاعل و زن مفعول است. معمولا برای زنان رسیدن به اوج لذت جنسی مرد مهم است و مرد نیز برای آنكه لذت ببرد از خود مایه می‌گذرد. درست آن است كه هر یك برای لذت بردن خود تلاش كنند و از دیگری انتظار نداشته باشند كه برای لذت بردن او تلاش كند، فراموش نكنید كه هر كسی بهتر از دیگری بدنش را می‌شناسد و می‌تواند در رسیدن به اوج لذت جنسی به خود كمك كند.

نداشتن نعوظ در مردان به معنی آن است كه همسر خود را نمی‌پسندند. این عقیده اشتباه است. همیشه بین نعوظ و لذت رابطه‌ای وجود ندارد. گاهی مردی همسرش را بسیار دوست دارد اما ممکن است به دلیل ناتوانی جنسی یا مشكلات دیگر توانایی نعوظ نداشته باشد.

یك زوج طبیعی باید هفته‌ای یك?بار رابطه زناشویی داشته باشند. میزان تمایل به برقراری رابطه زناشویی بین افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان گفت برقراری چه مقدار رابطه زناشویی در یك زمان معین نشانه طبیعی بودن همسران است.

طی یك رابطه زناشویی نباید با هم صحبت كرد. فكر كنید طرف مقابل بدون حرف زدن می‌داند شما از چه نوع حركتی خوشتان می‌آید و چه کاری را نمی‌پسندید. گاهی بیان احساسات و خواسته‌ها هنگام رابطه زناشویی برای همسران لذت‌آور و تحریك‌كننده است و میزان رضایتمندی آنها را از رابطه زناشویی افزایش می‌دهد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ


 

 

ناتوانی جنسی در مردان؛ علل و درمان آن

ناتوانی جنسی در مردان؛ علل و درمان آن
ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد نمی‌تواند نعوظ پیدا کرده و قادر نیست که نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی...

 

مقدمه: ناتوانی جنسی چیست؟
ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد نمی‌تواند نعوظ پیدا کرده و قادر نیست که نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی حفظ نماید.
اگر چه مشکل شایعی برای یک زوج محسوب می‌گردد ولی قابل درمان نیز هست.

ناتوانی در بسیاری از مردان به صورت نعوظ ناقص و یا اشکال دیگر آن دیده می‌شود ولی می‌تواند به صورت دایمی و مزمن باقی بماند. مواردی مثل بیماری‌های مزمن، داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر آن شده و مطمئن باشید که در صورت ابتلا به آن مجبور نیستید تا آخر عمر با آن زندگی نمایید.
 

 



ادامه مطلب ...

 
 
 
 
10 مساله اساسی در یک رابطه جنسی
 

 

رابطه جنسی

 

 

10مساله اساسی در یک رابطه جنسی

1-رابطه جنسی یكی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می باشد( بعد اقتصادی،بعد عاطفی ، بعد فكری، بعدجنسی) و رابطه جنسی مساله عجیب و غریب و چندش آوری نیست كه خانواده ها نسبت به آن بی توجه باشند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در آموزش مسئله رابطه جنسی به فرزندان خود كوتاهی می كنند.

 

2- خانمها توجه كنند رابطه جنسی یك قسمت از رابطه زن و مرد هست و قسمت شروع هم می باشد پس راجع به آن واقع بین باشیم.آقایان هم توجه كنند كه رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست.


salamatnews



ادامه مطلب ...

غریزه جنسی و راههای کنترل آن

1ـ حکمت غریزه جنسی در بشر

استمرار و بقای موجودات زنده برخوردار از حکمت و فلسفه‏ای است که در اصل وجود آنان بوده است و آفریدگار جهان آن را از دو راه عملی می‏کند:
1ـ از طریق تغذیه و رساندن مواد لازم به بدن برای جایگزینی آنچه از آن به تحلیل می‏رود.
2ـ از راه لقاح.
اولی موجب بقای ذات و خود موجود است و دیگری وسیله استمرار نوع در بستر زمان است.
در این میان، حیوانات اصولاً توجهی به ضرورت بقا ندارند و تنها بر اساس غریزه عمل می‏کنند و انسانها هم ممکن است بر اثر غفلت و یا نداشتن انگیزه ماندن، در پی عملی شدن عامل بقای خود نباشند و این اهمال‏کاری، قطعا به انقراض نسل آنها خواهد انجامید.
بدین جهت خداوند حکیم و مهربان، میل به تغذیه و جنس مخالف را در وجود آنان قرار داد، تا اینکه آنها از خوردن و آشامیدن و لقاح، احساس لذت کرده و به انگیزه ارضای این خواست طبیعی خود، نسبت به این دو عمل اقدام کنند و به موجب آن همواره در صدد اجرای عامل استمرار وجود خویش باشند.

2ـ نیرومندی غریزه جنسی

 



ادامه مطلب ...

 

قرآن مجموعه ای از گزاره ها و آموزه های هستی شناختی و جهان بینی و قوانین حقوقی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی است. از این رو از دربردارندگی وسیع ای برخوردار بوده و از گستره کامل و جامع ای بهره مند می باشد. کتابی که همه آن چیزهایی که انسان در زندگی دنیوی و اخروی خود بدان نیاز دارد را به اشکال مختلف و بیانات گوناگون تبیین و تحلیل کرده است و چیزی را فروگذار نکرده است. دربرگیرندگی آن همه حوزه های ریز و درشت مسایل زندگی را پوشش می دهد .

یکی از مسایلی که قرآن بدان اشاره کرده و به تحلیل ماهیت و علل و عوامل پیدایی و اهداف ایجادی و مهار و هدایت آن به سمت و سوی درست و صحیح پرداخته است، مسایل جنسی است. قرآن هر چند که در این حوزه به جهات اخلاقی از صراحت و بیان شفاف آن به گونه ای خودداری ورزیده است ولی از آن جایی که دین اسلام و آموزه های قرآنی بر اصول و پایه های فطرت انسانی نهاده شده و از سوی خداوند و پروردگاری فرو فرستاده شده است که آفریدگار و خالق اوست ، به این مساله به عنوان بخشی از ساختار وجودی بشر و نیازهای او توجه شده است و بر پایه این که خداوند از بیان حقایق و تبیین و تحلیل آن حیا نمی ورزد و هرچه را که لازم دین و زندگی باشد بیان می کند، در این حوزه نیز به همه آن چه می بایست گفته و توجه داده شود، پرداخته است.




ادامه مطلب ...

آموزش جنسی به روش علمی و کلاسیک برای زوجین

سارا ناصر زاده
پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

اختلالات میل و یا لذت جنسی خانمها چند دسته هستند: ۱ – اختلال کم بودن میل جنسی- فرد میل کمی به برقراری ارتباط جنسی دارد و یا اصلا میلی به این رابطه ندارد. ۲ – اختلال برانگیختگی (تحریک پذیری) جنسی- میل جنسی وجود دارد اما فرد نمیتواند برای برقراری رابطه جنسی و یا در حین آن برانگیخته شده و یا آن را حفظ کند. ۳ – اختلال ارگاسم – میل جنسی متعادل است اما فرد رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم مشکل دارد. ۴ – اختلالات دردناک جنسی- فرد در هنگام برانگیختگی و یا لمس شدن در ناحیه واژن دچار درد میشود.



ادامه مطلب ...

ضرورت تربیت جنسی فرزندان

 


بزرگ ترین روز برای انسان، روزی است که با سرشت توحید زاده می شود و مهم ترین وظیفه پدر و مادر آن است که با تربیت صحیح و مراقبت از فرزندان خویش، آنها را در مسیر فطرت الهی نگه دارند. امام سجاد علیه السلام در بیانی شیوا، تربیت فرزندان را مسئولیتی اجتناب ناپذیر برمی شمارد و می فرماید:

... حق فرزند بر تو آن است که بدانی نیک و بد او در این جهان به تو بستگی دارد و تو به تربیت نیکو و هدایت او به سوی خدا و یاری او بر طاعت الهی مسئول هستی.


 

 



ادامه مطلب ...

تعليم صحيح مسايل جنسي ...


امروزه در تمام مکتب هاي طبي و روانشانسي، تربيت جنسي را براي کودکان و اطفال لازم شمرده اند، چه خواه و چه ناخواه همه افراد بايد به امور جنسي پي ببرند و اگر بوسيله يک تربيت صحيح آن را نيآموزند از راههاي غير معمول، دوستان و ... که در دسترس دارند، به اين مسايل پي خواهند برد.

همچنانکه ذکر شد در سنين ?-? سالگي اطفال از روي حس کنجکاوي سئوالاتي در اين باره از والدين خود خواهند کرد و اغلب مادران به اشتباه با جواب هاي بي سروته- که براي حس کنجکاوي کودک کافي نيست مي خواهند کودک را قانع کنند، ولي با اين گفته ها کودک بيشتر تحريک شده و سعي مي کند به هر وسيله اي که شده به اين مسائل پي ببرد و به اين واسطه چنين مشکلي را با دوستان خود در مدرسه، کودکستان و ... در ميان مي گذارند و بالاخره هر طور شده مسائل جنس کار شايسته اي نيست.



ادامه مطلب ...
شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:5 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

علل ناتوانی جنسی

 

 ناتوانی جنسی      

ناتوانيهاي جنسي در مردان، معمولا به قرار زير است :

1- کمبود يک بيضه

2- کوچکي بيضه

3- تنبلي بيضه

4- زود رسيدن به حد انزال

5- دير رسيدن به حد انزال

6- انزال پيوسته

7- دير نعوظ کردن

8- زود خوابيدن نعوظ

9- نعوظ سست



ادامه مطلب ...
شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 
 
 
رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج هاي زيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميکنند. در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي مي کنيم .


بدون برو برگرد همه مي دانند که رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست. پس اگر يکي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است که درصد انبوهي از چنين ازدواج هايي با شکست مواجه مي شود. (بعد از مسايل مالي، مسايل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شده است). نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگي جنسيتان براي شما فراهم آورده ايم. پس اگر مي خواهيد ازدواجتان به طلاق ختم نشود، اين سه مرحله را با ما دنبال کنيد.


 . به خودتان متکي باشيد





 ر آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر کنيد




 ...هزاران کار ديگر هست که مي توانيد براي از بين بردن يکنواختي موجود در رابطه تان انجام دهيد.


 . اگر همه چيز عمل نکرد، صادق باشيد


 ن با زوج هاي زيادي روبه رو بوده ام که بي علاقگي و نارضايتي يکي از زوجين از رابطه جنسي باعث جدايي شده است. البته شما هم ممکن است به فکر اينکار بيفتيد. اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسي با افرادي غير از همسرتان، راه حل هاي مناسبي نيستند. درست است که عشقبازي با غير مي تواند مشکلتان را حل کند، اما بدانيد که در طولاني مدت مشکلات بيشتري نيز برايتان ايجاد مي کند و باعث خراب شدن ازدواجتان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقي بماند، درد و رنجي که همسرتان از عشقبازي شما با کس ديگري متحمل مي شود، بي اندازه است.


طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنيد، ممکن است زوج ديگري پيدا کنيد که او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيد اين کار را تا کجا ادامه خواهيد داد؟ قبل از اينکه بار و بنديلتان را جمع کنيد و همسرتان را ترک کنيد، به شما پيشنهاد ميکنم که ببينيد آيا همسرتان از اين جريان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه ي جنسيتان با او ناراضي هستيد؟ کار ار به دعوا نکشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، حرف هاي بد نزنيد، انتقاد نکنيد، فقط خيلي آرام به او بگوييد که به خاطر اتلافاتي که در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد کاري را که اصلاً دوست نداريد انجام دهيد. افکار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يک تهديد مطرح نکنيد. فقط ميزان نااميدي خود را با او در ميان بگذاريد. به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظر نتيجه ي آن بمانيد


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 



ادامه مطلب ...

شناسان ؛ تربیت جنسی در اسلام*

منابع مقاله:

فصلنامه تربیت اسلامی، شماره 8، ترجمه و تلخیص: بهروز رفیعی؛

آقای بهروز رفیعی کارشناس ارشد در رشته معارف اسلامی از محققان و اعضای گروه علوم تربیتی مؤسسه حوزه و دانشگاه است که تاکنون کتابها، مقالات و پژوهش های بسیاری را در زمینه های مختلف به جامعه علمی کشور ارائه کرده است.

از جمله تألیفات ایشان کتب زیر را می توان نام برد:

آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، 1382)؛

کتاب شناسی توصیفی و تحلیلی تعلیم و تربیت اسلامی (کتاب سال حوزه، 1382)؛

کتاب شناسی توصیفی و موضوعی اخلاق، عرفان و تصوف اسلامی؛

ترجمه روش شناسی پژوهش در تربیت اسلامی اثر دکتر عبدالرحمن النقیب.



ادامه مطلب ...


 

 درآمد:

 

برابر آموزه‌های دینی، تربیت انسان از نسل‌های پیشین آغاز و تا مرگ ادامه دارد .

 

کنش خوب و بد انسان در زندگی می‌تواند در فرزند آینده و نسل‌های آینده‌اش اثرگذار باش

 

تربیت انسان به گونه مستقیم و به معنای عام ، اندکی پیش از انعقاد نطفه آغاز و تا پایان زندگی می‌انجامد

 

 



ادامه مطلب ...

 
( (سوره مبارآه نور، آيه شريفه 32
بايد وسيله و امكان ازدواج مردان بدون زن و
زنان بدون شوهر و بردگان و آنيزان صالح را
مهيا آنيد و چنانچه تهيدست و نيازمند باشند،
خداوند از فضل و رحمت خويش آنان را بي نياز مي
«. سازد و خداوند گشاينده و داناست
طب المؤمنين 1
قانون قوة باه
(آداب زناشوئي)
رهنمودهاي چهارده معصوم (ع)
آثار فردي و اجتماعي
تقوم جاودزا ؛هعتم
نآ ماكحا اب هارهم
محمد ابراهيم آوازه (رضوي)
محقق و طبيب طب اسلامي
عضو مؤسسه تحقيقات حجامت ايران
در اين آتاب مي خوانيد
پيش گفتار 12
1. در بيان بهترين زنان 13
زنان بر سه دسته اند
بهترين زنان در بيان پيامبر اسلام
زن خوب و بد قيمت ندارد!
زن زيبا و زشت
دفع بلغم



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 453
بازدید کل : 55412
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما